Tervetuloa käsityöblogiini

Tervetuloa käsityöblogiini
Minun ihanin kerä on Kaneli-kerä. :)

tiistai 14. huhtikuuta 2015

Lankapaastokuulumisia

Kolmasosa paastosta on takana. 

Sinisen sohvan emäntä kirjoitti seuraavan kommentin tunnelmistaan haasteen suhteen:

"Haaste on hauska ja hyödyllinen! Olen löytänyt kaapista lankaa, jota en muistanutkaan ja inspiroitunut uusiin neuleisiin, pieniin mutta hyödyllisiin. Jokunen kerä on käytetty loppuun...ja vielä riittää lankaa! "

Minulla  on aikalailla samat tunnelmat. Mietin välillä jo jatkavani paastoa kesänkin yli.:) Lankaa olen kuukaudessa kuluttanut yhteensä 680 grammaa. 

 Kuvassa viimeisimmät väkerrykset eli kaksikymmentä isoäidinlappua, jotka lähetän Muuramelle Seijan  "Ystävän halaus" keräykseen. 
Miten muilla haasteen vastaanottajilla  sujuu? Kertokaapa kuulumisia. Kannustetaan toisiamme ja  olispa kiva jos vaikka saataisiin keskusteluakin aiheesta aikaan.


 Aurinkoisin kevätterveisin

Seijasisko

 jk: 
http://punalanka.blogspot.fi/2015/03/jamalankaideoita.html

Kivoja jämälankaideoita otan edelleen vastaan.
seijasiskon@gmail.com




19 kommenttia:

  1. On tosiaan ollut hauskaa ja hyödyllistä paastota, lankaa olen kuluttanut tähän mennessä vain reilut 400 grammaa, mutta tästä on hyvä jatkaa. Vaikka varsinaisesti ei ole ollut vaikeaa olla ostamatta lankaa, mitään en ole tarvinnut, ja varastoistani löytyy vaikka kuinka paljon ihania inspiroivia lankoja, niin ilman tätä haastetta, olisin luultavasti sortunut ostamaan muutaman uutuuslankakerän kokeiltavaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voikun kiva kuulla, että paasto tuntuu mukavalta. Ihania löytöjä voi siis tehdä omasta lankakaapistakin ja ihan ilmaiseksi. .:)

      Poista
  2. Samoilla linjoilla olen Heidin kanssa, että on kiva ollut miettiä tekemisiä jo olemassa olevista langoista. Mun langankulutus on kyllä vähissä, mutta koko ajan on jotain tekeillä. Ja välillä on hyvä olla järki mukana näissä lanka-asioissa, kun niitä lankoja ei tarvi ostaa sen takia, kun on tarjouksessa tai on tullut ihania uutuuksia. Nyt olen tarkoituksella kiertänyt kaukaa markettien lankaosastot, koska kotoa löytyy ihan tarpeeksi lankoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän se on just, että vaikka halvalla saisi hyvää lankaa niin ei sitä ehdi välttämättä kuluttaa. Kyllä minäkin olen varmuuden vuoksi kiertänyt lankahyllyt. :)Mulla kans lankaa riittää.:)

      Poista
  3. Juu hauskaa on ollut suunnitellessa, mitä lankoja voisi käyttää missäkin. En nyt ole mitenkään mahtavasti saanut lankaa kulumaan, mutta sehän johtuu vain hitaasta tahdista. Pahuksen työ haittaa harrastuksia:)
    Aina on yhtä yllättävää, miten sitä ratkaiseekaan jonkun langan loppumisen kesken ja on varsin tyytyväinen lopputulokseen. Kiva tämä haaste on ja parasta on kai se, ettei ole tullut ostettua lankaa ollenkaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että hauskaa on sullakin. Minä oon huomannut kun olen värkännyt noiden leikkileivosten ja isonäidinneliölappujen kanssa niin langanmenekki suhteessa aikaan on aika paljonkin pienempi kuin jos kutois vaikka pelkkää yksiväristä sukkaa

      Poista
  4. Tämä lankapaasto tuli tarpeeseen. Tuntuu, että lankavarasto ei pienene millään, mutta onneksi ei ole ainakaan lisääntyneet nuo langat. :) nyt kun ei ole lankoja saanut ostaa, niin on tullut uusittua työvälineitä. Uudet koukut ja puikot houkuttaa käymään tuon lankakasan kimppuun. :)
    EijaR

    VastaaPoista
  5. Heh, mulla on ollu tässä samalla vähän neulepaastoakin vaikkei ollu tarkoitus... Vain vajaa 60g olen kuluttanut, ja mietinkin että itselleni tämä kevät on sellaista käsityön hiljaiseloa, kun viipotan menemään ulkona aamusta iltaan. Mietin, että yrittäisin syksyllä paastota uudestaan, kun silloin yleensä himoitsen joululahjoihin yhtä sun toista ja lopulta ostoksista toteutuu ehkä 30%... Että jos tänä vuonna tekis langanlopuista ja ne aiemmin ostetut suunnitelmat :)
    Mutta sortunut siis en ole :D
    Mer

    VastaaPoista
  6. Hyvin sujuu langanostolakko. Tuon verran minäkin kuukaudessa kulutan lankaa. Mä en piittaa kilpailla,enkä välitä voittaisinko vai häviäisinkö. Vaan tää ettei osta lankaa on tosi hyvä juttu,jos edes pikkuisen saa varstoista kulutettua. Tälläinen kamppanja motivoi kuluttamaan varastoja,sillä ilman tämmöstä motiivia olisin Kauhavan Käsityöklubissakin ostanut:)Mulla koulussa on se lankojen värjäysjuttu vasta heinäkuun lopulla,niin ei sekään sotke tätä lankalaihista.

    VastaaPoista
  7. Hei,hyvin sujuu lankapaasto.Kulutus noin kilo,vyötteistä laskien kuukauden aikana.Lisäksi oon käyttäny nöttösiä,sukkiin, lapasiin ja palapeittoon.Kyllä on ollu mukavaa huomata mitä kaikkee omista varastoista löytyy.Ajattelin jatkaa lankapaastoa niin pitkään kun omaa varastoa riittää,tää on jopa kivaa.Mun alku vuosi on lähtenyt hienosti käyntiin.Kiitos Marin hyväntekeväisyyspaaston ja tään sun lankapaaston.

    VastaaPoista
  8. Voi että on mukvaa lukea näitä kuulumsisa ..ainakin kaikilla tässä kommentoivilla tuntuu menevän kivasti.:) ja niitäkin on ja minäkin mukaanluettuna tuntuvat haluavan jatkaa paastoa kesäkuun puolen jälkeenkin.:) Minä just valitsin puuvillalangoistani langat pyöräni satulanpäälliseksi ja nyt sitä virkkaamaan. Leppoisaa lauantaita. kaikille.

    VastaaPoista
  9. Hei
    Lankapaasto on sujunut hyvin. Omalanka varasto on tuntunut ihan aarteelta. Itse mietin myös josko kesän yli oli lankapaastolla. Sukkia, pipoja, ja kaulaliinoja olen kutonut. Vantuiden tekoa voisi aloitella niin olisi jo varatunut syksyyn.
    Kiitos Seija haasteesta. Kiva olla mukana :)

    :) PIrjo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mittään ..kiva on kyllä kuulla kuinka innolla kaikki tuntuvat olevan mukana. :)

      Poista
    2. Lankapaasto on loppunut ..miten on mennyt? Laitahan kuulumiset vaikka mun spostiin seijasiskon@gmail.com huomiseen puoleenpäivään mennessä.

      Poista
  10. Minulla on blogissani oma sivu tälle haasteelle. Oon listannu sinne kaiken haasteen aikana kuluttamani langan.
    Kivasti on lankaa kulunut, vaikkakin (valitettavasti) innostuin välillä tekemään huiveja semmoisista höyhenenkevyistä langoista :-D
    http://sukkaasunmuuta.blogspot.fi/p/blog-page_15.html

    Yhtään en oo lankaa ostanu, mutta lahjoituksena on tulossa mustaa 7 Veikkaa, kun mainitsin, että sain päähäni vision upeista sukista, mutta toteutus jää syksyyn puuttuvan langan takia :-D
    Toivottavasti on sallittua ottaa tuo lanka vastaan ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vierailin blogissasi. Olipa selkeää, kun kaikki langanmenekki oli samalla sivulla. Tosi mukavia töitäkin olit paaston aikana ahkeroinut. Laillista on lahjoja vastaanottaa. :)

      Poista
  11. Näillä sukilla meni nyt Lankapaasto-haasteen aikainen langankulutus yli kilon :-D
    http://sukkaasunmuuta.blogspot.fi/2015/04/vaahtokarkkia-ja-lakritsipaloja.html

    VastaaPoista
  12. Köh, ilmoitan tipahtaneeni. Tarvisin Sponsorilankaa Tour de socksiin. Mutta taputan itseäni olalle en ostanut muuta kuin ne kaksi tarvitsemaani vyyhtiä aivan ihanaa vihreää lankaa. Muuten lankapaasto on hieman plussan puolella kiitos äitini lahjoituksen. Jatkan tästä kyllä hieman pidempään. Tavoitteena on oikeasti saada varastonmäärä miinukselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok..mutta joka tapauksessa olet arvonnassa mukana mutta "menekki" kisassa siis et. Kiva kun haasteeni on ollut hyödyllinen.:).

      Poista

Mitä ajatuksia tämä kirjoitukseni herätti? Kommenttisi otan ilolla vastaan. :)